Az OptiSoft Zrt.-ről
Az Optisoft Számítástechnikai, Pénztárszolgáltató, Könyvelő és Oktató Zártkörűen Működő Részvénytársaság – közvetlenül, valamint érdekeltségein és jogelődjein keresztül – immár több mint két évtizede van jelen a hazai számítástechnikai ipar szoftverfejlesztési és üzemeltetési területén. Fő célterületei, azaz a megrendelők, melyek megbízásából szoftverfejlesztési tevékenységet folytat, néhány éves ciklusokban változott a társaság történelme során. Az így felhalmozott tapasztalatok révén folyamatosan bővültek a fejlesztési kompetenciák, ennek következtében egyre nagyobb és komplexebb feladatok elvégzésére vált képessé a szervezet.
1983-1994 Meghatározó részvétel a kétszintű bankrendszer létrehozásában
A társaság munkatársai a rendszerváltás után létrejött kereskedelmi bankok legjelentősebb szereplőinél folytattak szoftverfejlesztési és rendszerbevezetési munkákat, majd 1990-től ezeket a munkákat az Optisoft keretében látták el. Ennek során nevükhöz kötődik:
- az Országos kereskedelmi és Hitelbank (OKHB), a Dunabank, a Postabank, és az IBUSZ Bank szoftverrel való ellátása
- az OKHB esetében a 80 bankfiók induláskori rendszerének szállítása
- a Dunabanknál az első magyarországi bankkártya bevezetése
- az OTP papír alapú, úgynevezett „Kamatozó Könyves Betét” üzletág rendszerének kifejlesztése, bevezetése, oktatása és üzemeltetése
- a takarékszövetkezetek számára teljes körű informatikai rendszer kidolgozása, telepítése, üzemeltetése
- a takarékszövetkezetek részére bankkártya-rendszer bevezetése és a GIRO indulásához szükséges szoftverek fejlesztése és telepítése
1994-2008 Pénztári szolgáltatói rendszerek fejlesztése
A banki szoftverek teljes körű előállítása után 1994-ben a Flexnet Kft. akvirálásának köszönhetően az induló pénztárak (nyugdíj-, egészség- valamint önsegélyező pénztárak) szoftverfejlesztései igényeit aknázhatta ki az Optisoft. A társaság szoftverét használta többek között:
- a Hungária Biztosító Nyugdíjpénztára
- a Mentő Nyugdíjpénztár
- 1997-től a MOL Egészségpénztár (2000-től Tempo Egészségpénztár)
- a Vasutas Egészségpénztár
- és a Vasutas Önsegélyező Pénztár is
A 2008-as törvényi változások következtében a pénztárak mozgástere és létszáma erősen csökkent, illetve a pénzügyi válságnak köszönhetően fejlesztési ráfordításaik is jelentősen visszaestek. A társaság életében innentől már nem volt kiemelt célterület az intenzív pénztári rendszerfejlesztés, és továbbiakban sem tervez akvizíciót ezen a területen, elsősorban a szolgáltatói tevékenység költséghatékonyságában rejlő tartalékok kihasználásával kívánja növelni profitabilitását.
A pénztári területhez kötődik a társaság életében lezajlott másik akvizíció, ennek során a Credit Suisse Pénztárszolgáltató Kft. 100%-os tulajdonrészét vásárolta meg az Optisoft (2004.02.12), létrehozva ezzel egy külön igazgatóságot a nyugdíjpénztárak könyvelésére.. A Társaság 2005. március 2-án értékesítette ezt az üzletrészét. A nyugdíjpénztári területen nem volt jelentős kitettsége az évek folyamán az Optisoftnak.
1997-2011 Kafetéria rendszerek üzemeltetése
A banki rendszerek fejlesztése és üzemeltetése során felhalmozott elektronikus kártyás tapasztalatok kimagasló versenyelőnyt biztosítottak az Optisoft számára, így a különböző utalványi és egyéb juttatási rendszerek üzemeltetését is úttörőként terelte át elektronikus kártya alapra a társaság szolgáltatásaiban. A társaság a kafetéria rendszer szolgáltatásban 1997-ben debütált a MOL Egészségpénztár akkor kiépülő egészségpénztári rendszerének szolgáltatójaként, mely rendszert 2000-ben egészségkártya alapra vitt, tekintettel arra, hogy a kártyahasználat piaci elfogadottsága elérte a kívánt kritikus tömeget.
2010 során önkormányzatok szociális juttatásainak kártya alapú disztribúciójára indított az Optisoft pilot projekteket. A kormányzati támogatói szándék 2011 végi konkretizálódásával hamarosan beérhetnek ezek a kezdeményezések, tekintettel arra, hogy ennél átláthatóbb, olcsóbb, ellenőrizhetőbb és könnyebben kivitelezhető rendszer jelenleg nem áll rendelkezésre a szociális segélyezések tervezhető és kontrollálható célbajuttatására.
A TEMPO Egészségpénztár, mint stratégiai partner, ekkoriban mintegy 100 ezer ügyfelének mindennemű pénztári tranzakcióit, elfogadóhelyi hálózatainak nyilvántartását végzi az Optisoft.
A kafetéria piac jövőbeni bevételi kilátásait erősen befolyásolja a kormányzati szabályozói szándék, mely vélhetően a nehéz gazdasági helyzet következtében a kínálat szűkülése irányába fog hatni. Ugyanakkor az önsegélyző, privát nagyvállalati alapú, valamint az államilag szervezett rekreációs és szociális indíttatású rendszerek terén még bőven marad piaci lehetőség megalapozott hátterű szolgáltató részére.
2011-2015 Rendszereink modernizálása, új irány
KIEGÉSZÍTENDŐ
A 3 fő iparági területen az Optisoft a sikereit főként az alábbi értékeinek köszönheti:
Humán orientáció
Az informatikai fejlesztést minden esetben megelőzi a rendszer használói által megkövetelt igények feltérképezése, kiismerése. Ez az „emberi motívum” minden fejlesztés mozgatórugója.
Precizitás és biztonság
A banki, sok tekintetben nemzetbiztonsági léptékű fejlesztéseken edződött csapat, ugyanazt a minőségpolitikát követeli meg minden egyéb fejlesztése során.
Helyismeret
A magyar piacon megszerzett gyakorlat, és a helyi piac több évtizedes ismerete minden területen előnyt biztosít külföldi versenytársaival szemben.
Kapcsolódó dokumentumok
Kérem válassza ki a dokumentumot, amelyet le kíván tölteni!
ISO 27001 tanúsítvány angol nyelvű
ISO 27001 tanúsítvány magyar nyelvű
ISO 9001 tanúsítvány angol nyelvű
ISO 9001 tanúsítvány magyar nyelvű
Dokumentumaink PDF formátumban tölthetõek le. Megjelenítésükhöz az Adobe Reader, vagy egy másik PDF olvasó program szükséges.
Adobe reader letöltése